Verkiezingsprogramma D66 Gelderland

Onder de noemer ‘Meer banen, Minder lasten, Beter onderwijs’ wil D66 de bestuurlijke drukte afschaffen. Volgens Scheffer heeft Gelderland namelijk behoefte aan een simpel en slagvaardig bestuur:

“In Gelderland zet D66 in op een sterk bestuur dat goede dienstverlening aan burgers kan bieden. Om dat te garanderen is het nodig om zwakke gemeenten samen te voegen. Daarom is het toezicht van de provincie op gemeenten belangrijk: niet als pottenkijker maar om burgers en raadsleden inzicht te geven in de kwaliteit en de kosten van het lokaal bestuur.”

Dat bereikbaarheid van Wijchen en daarmee ook de verbinding met Noord-Brabant belangrijk is volgens D66 blijkt uit het door D66 Wijchen toegevoegde speerpunt: “Het aanpakken van de files bij knooppunt Bankhoef (A50/A326). Behalve dat van grote importantie is, was het ook mede dankzij onze goede contacten in het Gelderse dat ons voorstel voor dit punt unaniem werd aangenomen. Daarnaast is het ons gelukt, ondanks vele aanmeldingen, toch D66 raadslid Willy Brink op de kieslijst te krijgen. Op eigen verzoek staat Willy niet verkiesbaar, maar wilde hij als ‘lijstduwer’ onze gemeente vertegenwoordigen en dat leverde de 47e plaats op de lijst op.

Gepubliceerd op 31-01-2015 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018