Over D66 Wijchen

D66 Wijchen is een partij die uitgaat van de eigen kracht van mensen en daarom mensen aanspreekt. D66 is een sociaal-liberale partij die niet bang is voor vernieuwing. Fris en onbevangen, geen oude wijn in nieuwe zakken. Maar wel stevig geworteld in de Wijchense gemeenschap en met de toegevoegde waarde van een gedegen achtergrond van een landelijke organisatie.

Naast de fractie-, commissie- en steunfractieleden kan D66 Wijchen rekenen op nog meer actieve leden die als het nodig is de lokale afdeling meehelpen. Vele handen maken licht werk, zonder de inzet van deze actieve leden maakt de daadkracht van ons team nog groter!

fractie D66 WijchenAfdelingsbestuur

Het bestuur van D66 Rijk van Nijmegen ondersteunt de leden van D66 in de gemeenten Nijmegen, Wijchen, Beuningen, Berg en Dal en Heumen. Het bestuur is verantwoordelijk voor het organiseren van de dagelijkse gang van zaken binnen de afdeling, het ondersteunen van de fracties, het zorgdragen voor goeddraaiende campagnes en het stimuleren van debat met activiteiten zoals het D-café en ledenvergaderingen. Leden van het bestuur worden gekozen door de ledenvergadering. De leden van het afdelingsbestuur stellen  zich voor op de volgende pagina.

Alles bij elkaar is D66 Wijchen een enthousiast team vol bestuurlijke ervaring en maatschappelijke betrokkenheid. De mensen van D66 hebben uitstekende contacten in de samenleving, van de kernen van Wijchen tot ver daarbuiten. Ze zijn actief in onder meer het bedrijfsleven, het onderwijs, de cultuur, de gezondheidszorg, de overheid, de zakelijke dienstverlening, de welzijnssector en de sport. Ja, de mensen van D66 Wijchen zijn heel verschillend. Maar ze hebben ook veel gemeen. Ze streven naar een dynamische, open samenleving waarin iedereen de ruimte krijgt om zijn eigen beslissingen te nemen en iedereen zich op zijn eigen manier kan ontwikkelen. Ze willen dat zoveel mogelijk mensen meedoen in het maatschappelijk en economisch proces, want daar worden we allemaal beter van. En voor mensen die zichzelf niet kunnen redden dragen we een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Dat is D66!

Wilt u meer informatie of lid worden, neem dan contact met ons op!

Lees hier meer over de historie van D66 Wijchen.

Laatst gewijzigd op 4 september 2018