Jonge Democraten

Jonge-Democraten-298x234De gemeente Wijchen valt binnen de Jonge Democraten (JD) in de afdeling Arnhem-Nijmegen, een politieke jongerenorganisatie met sociaal-liberale standpunten. Zij combineren inhoud met gezelligheid in haar laagdrempelige, gevarieerde activiteiten en proberen daarnaast invloed uit te oefenen binnen de regionale en nationale politiek. Heb je interesse in politiek en de maatschappij? Wil jij de nieuwe minister-president worden? Of wil je gewoon wat meer dan alleen maar borrelen bij je studentenvereniging? Dan zit je goed bij de JD.

Elke woensdag organiseert de JD een activiteit. Deze vindt doorgaans plaats in Nijmegen (meestal in Café de Vier Heeren) en alleen de laatste woensdag is in Arnhem (meestal bij Stichting Kennisplein).

Actief worden?

Zo kun je bijvoorbeeld soms langskomen bij een lezing over een onderwerp dat jou trekt, of een debattraining volgen, maar kun je ook meeschrijven aan een regionaal politiek programma, bij een werkgroep van jouw interesse gaan of ludieke acties organiseren. Dus heb jij een eigen mening, een visie of ambitie, wees dan gerust welkom. Maar als je nog zoekende bent naar je overtuiging, je mening aan het ontwikkelen of vooral geïnteresseerd bent in wat er speelt, natuurlijk ook! De JD Arnhem-Nijmegen bestaat uit doeners en denkers en ieders inbreng is waardevol.

Nieuwsgierig? Kijk eens rond op de website, bekijk de activiteiten in de kalender, word lid of  stuur een mailtje.

Als Jonge Democraat kun je voor een gereduceerd tarief lid worden van D66. Word nu lid van de Jonge Democraten en D66!

Laatst gewijzigd op 27 maart 2018