Wim Beijer

Steunfractielid

Wijchen

Wim Beijer (Bergh, 1943) sloot zijn loopbaan in de sociale dienstverlening af als manager bij de afdeling Sociale Zaken van de gemeente Wijchen. Daarom kent Wim de gemeente ook heel goed vanuit de binnenkant, de ambtenaren die het beleid voorbereiden en uitvoeren; de besluitvormingsprocessen etc. Het belang van die kennis kan nauwelijks worden onderschat.

Wim is het bepaald niet rustiger aan gaan doen. Hij is bestuurslid van de Stichting MEER Welzijn Wijchen en secretaris van de Stichting “Wij vakantie…Zij ook” Wijchen. Verder is hij nog vrijwilliger bij het Landelijk Fietsplatform. Wim woont sinds 1967 in Wijchen, is gehuwd met Gon; vader van twee kinderen en opa van zes kleinkinderen. Hij is sinds 1991 actief lid van D66 en was vele jaren secretaris/penningmeester bij D66 Wijchen.

Wim staat voor een open, sociaal-liberale samenleving waarin burgers zich kunnen blijven ontwikkelen en, waar nodig, bescherming kan worden geboden met respect voor ieders (gelijk)waardigheid en individuele vrijheid.

In 2019 ontving Wim uit handen van de D66 fractievoorzitter Rob Jetten in de Tweede Kamer de Wybrandt van Schuurprijs voor al zijn inzet als vrijwilliger.

Meer van Wim Beijer