Willy Brink

wethouder in Druten | ex-raadslid en ex-wethouder in Wijchen

56 jaar

Wijchen

Willy Brink (Nijmegen, 1963) groeide op in Wijchen en kent als geen ander de klappen van de zweep in de Wijchense politiek. Hij was gemeenteraadslid (1994-1998) en wethouder (1994-1998) en weer gemeenteraadslid (2010-2018) en plaatsvervanger raadsvoorzitter (2014-2018). In 2018 was hij 8 maanden lang als vervanger wegens ziekte wethouder in de gemeente Druten. Vanaf maart 2020 zal hij opnieuw wethouder in Druten zijn.

Willy een zeer ervaren gemeentebestuurder. Bovendien heeft hij ook veel bestuurlijke ervaring in organisaties die met de gemeente zaken doen. Willy was onder meer lid van de Raad van Toezicht van woningbouwstichting Talis en jarenlang bestuurslid van de Stichting Exploitatie en beheer Sportclub Woezik. In het verleden was hij onder meer voorzitter van de ondernemersvereniging Wijchen Centrum (OVWC) en bestuurslid van het MaasWaal College. In 2018 stopte hij als advocaat en werd hij manager van de bedrijventerreinen Bijsterhuizen en Wijchen Oost en projectadviseur bij bedrijvenvereniging TPN-West.

Willy is gehuwd en heeft twee kinderen. Door zijn jarenlange ervaring als advocaat met een gemengd commerciële / sociale praktijk begrijpt hij wat de wensen en problemen zijn van Wijchense bedrijven, organisaties en burgers. In 2018 gooide hij het roer om en werd Parkmanager van Bedrijventereinen Bijsterhuizen en Wijchen-Oost. Willy koester tde grondrechten en de fundamentele waarden van onze samenleving, juist ook op lokaal niveau; dat zijn vrijheid voor en gelijkwaardigheid van ieder mens, ongeacht opvattingen, geloof, seksuele geaardheid, gerichtheid of herkomst.

In maart 2018 nam Willy afscheid van de Wijchense Raad. Voor zijn verdiensten, in totaal 12 jaar raadslid en het wethouderschap, werd hij onderscheiden en kreeg uit handen van burgemeester Verheijen de onderscheiding Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Meer van Willy Brink