Willy Brink

Oud raadslid en -wethouder

Wijchen

Willy Brink (Nijmegen, 1963) kent als geen ander de klappen van de zweep in de Wijchense politiek. Als voormalige gemeenteraadslid (1990-1998) en wethouder (1994-1998) is Willy een zeer ervaren gemeentebestuurder. Bovendien heeft hij ook veel bestuurlijke ervaring in organisaties die met de gemeente zaken doen. In 2010 keerde hij terug als raadslid in Wijchen en van april 2014 tot april 2018 was hij  plaatsvervangend voorzitter bij de raadsvergaderingen.

Willy was lid van de Raad van Toezicht van woningbouwstichting Talis en jarenlang bestuurslid van de Stichting Exploitatie en beheer Sportclub Woezik. In het verleden was hij onder meer voorzitter van de ondernemersvereniging Wijchen Centrum (OVWC) en bestuurslid van het bestuur van het MaasWaal College.

Willy is gehuwd en heeft twee kinderen. Door zijn ervaring als advocaat met een gemengd commerciële / sociale praktijk begrijpt hij wat de wensen en problemen zijn van Wijchense bedrijven, organisaties en burgers. In 2018 gooide hij het roer om en werd Parkmanager van Bedrijventereinen Bijsterhuizen en Wijchen-Oost. Willy koester tde grondrechten en de fundamentele waarden van onze samenleving, juist ook op lokaal niveau; dat zijn vrijheid voor en gelijkwaardigheid van ieder mens, ongeacht opvattingen, geloof, seksuele geaardheid, gerichtheid of herkomst.

In maart 2018 nam Willy afscheid van de Wijchense Raad. Voor zijn verdiensten, totaal 12 jaar raadslid en het wethouderschap, werd hij onderscheiden en kreeg uit handen van burgemeester Verheijen de onderscheiding Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Meer van Willy Brink