Willy Brink (Nijmegen, 1963) kent als geen ander de klappen van de zweep in de Wijchense politiek. Als voormalige gemeenteraadslid (1990-1998) en wethouder (1994-1998) is Willy een zeer ervaren gemeentebestuurder. Bovendien heeft hij ook veel bestuurlijke ervaring in organisaties die met de gemeente zaken doen. In 2010 keerde hij terug als raadslid in Wijchen en sinds april 2014 is hij  plaatsvervangend voorzitter bij de raadsvergaderingen. Willy was lid van de Raad van Toezicht van woningbouwstichting Talis en jarenlang bestuurslid van de Stichting Exploitatie en beheer Sportclub Woezik. In het verleden was hij onder meer voorzitter van de ondernemersvereniging Wijchen Centrum (OVWC) en bestuurslid van het bestuur van het MaasWaal College.

Willy is gehuwd en heeft twee kinderen. Door zijn werk als advocaat met een gemengd commerciële / sociale praktijk (JBS Avocaten) begrijpt hij wat de wensen en problemen zijn van Wijchense bedrijven, organisaties en burgers. Dat overtuigt hem keer op keer van het belang van het gedachtegoed van D66, juist op lokaal niveau: Koester de grondrechten en de fundamentele waarden van onze samenleving; dat zijn vrijheid voor en gelijkwaardigheid van ieder mens, ongeacht opvattingen, geloof, seksuele geaardheid, gerichtheid of herkomst.

Meer van Willy Brink