Han Demmers

Oud Raadscommissielid en -campagenleider

Wijchen

Han Demmers (Nijmegen 1958) woont al meer dan 30 jaar in Wijchen. Ondanks het feit dat hij in diverse plaatsen in Nederland gewerkt heeft is hij mede door de goede spoorverbinding altijd in Wijchen kunnen blijven wonen. Op dit moment is hij werkzaam als controller bij het UWV te Amsterdam.

Naast dat hij tot 2016 campagneleider in Wijchen was heeft hij als commissielid van 2011 tot 2018 onderwerpen die te maken hebben met financiën, werk, zorg en welzijn en cultuur in zijn portefeuille gehad. Ondanks het feit dat ook Han de eigen kracht van mensen belangrijk vindt is hij er echter mede door genoemde beleidsterreinen van doordrongen dat de politiek aandacht moet blijven hebben voor mensen die niet in hun kracht staan of waarvoor de samenleving niet zo inclusief is. Daarom is hij al jaren lid van de vakbond en sinds 2015 ambassadeur voor de antidiscriminatievoorziening Ieder1gelijk .

Naast zijn vrouw, kinderen en kleinkind zijn kunst en cultuur een wezenlijk onderdeel van zijn leven. Han is dan ook een fervent bezoeker van musea, culturele evenementen en de activiteiten van de Kunstkring Wijchen.

Meer van Han Demmers