Han Demmers (Nijmegen 1958) woont vanaf de jaren ’80 in Wijchen. Sinds 2002 woont hij met zijn vrouw op de Saltshof. Nu met zijn tweeën, maar ook zijn twee kinderen zijn in deze prachtige wijk opgegroeid. Han werkt als controller bij het UWV in Amsterdam, maar kan veel van zijn werk vanuit huis doen.

Sinds 2011 is Han lid van D66. Hij is dat jaar ook direct actief geworden binnen D66 Wijchen. In 2 raadsperiodes was hij, tot 2018, raadscommissielid. Daarnaast was hij bij diverse lokale en andere verkiezingen de campagneleider voor D66. Tijdens de raadsperiode 2014-18 was Han namens de Raad van Wijchen ook ambassadeur bij Ieder1gelijk. Na zijn afscheid als commissielid in 2018 heeft Han voor D66 campagne gevoerd in de gemeente Druten en hij was in 2019-2020 bestuurslid van D66 Rijk van Nijmegen. In mei 2020 zal hij Emmy Wittenberg opvolgen als raadslid. Financiën, economie en werk zijn belangrijke aandachtspunten.

Han is een trouw bezoeker van de landelijke congressen van D66 en hecht een groot belang aan regionale samenwerking, zowel binnen als buiten D66. Natuur en milieu zijn belangrijk voor hem en hij vindt het ontspannend om waar mogelijk mee te helpen bij schoonmaak- en onderhoudsacties in de Liendense Waard. Ook de cultuur draagt hij een warm hart toe en hij bezoekt graag musea en is vaak te vinden bij bijeenkomsten van de kunstkring Wijchen.

Meer van Han Demmers