Esther Dauphin

46 jaar

Wijchen

Esther Dauphin (Wijchen, 1971) geeft D66 in Wijchen een uitgesproken gezicht. De geboren en getogen Wijchense denkt snel en helder, gaat graag het debat aan en spreekt duidelijke taal.

De geboren en getogen Wijchense zet zich al jaren in voor een mooier en beter Wijchen. Esther is ICT Manager bij ‎Voergroep Zuid, vrijwilliger bij MHC Wijchen, gehuwd en moeder van drie dochters. Als voorzitter van de peuterspeelzaal ontdekte ze haar belangstelling voor openbaar bestuur en politiek. Het valt haar op dat er zoveel wordt gemopperd en geklaagd over de overheid en de politiek. Of het nu om Europa gaat, Den Haag of het gemeentebestuur; het is niet goed of het deugt niet. Esther vindt kritiek prima, zolang mensen ook zelf hun verantwoordelijkheid willen nemen. Wie denkt dat ‘ie het beter weet, is van harte welkom om dat te laten zien.

Esther is verkozen tot lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018, de leden kozen hiermee unaniem voor een inmiddels zeer ervaren kandidaat. Onder haar leiding keerde D66 in 2010 terug in de Wijchense raad met twee zetels en ook in 2014 voerde zij de lijst aan. De aanvoerster van D66 Wijchen is vrouw, jong, slim, professional, moeder, ambitieus en goed gebekt. Kortom, een betrokken en bewuste inwoner van onze gemeente, die sinds 2010 als fractievoorzitter onze fractie leidt.

Meer van Esther Dauphin