Esther Dauphin

Steunfractielid

48 jaar

Wijchen

Esther Dauphin (Wijchen, 1971) is steunfractielid. Ze was van 2010 tot 2018 raadslid en fractievoorzitter en tot juli 2019 raadslid.

Esther was in haar periode als fractievoorzitter naast de andere raadsleden en commissieleden het gezicht van D66 in Wijchen. De geboren en getogen Wijchense heeft zich jarenlang ingezet voor een mooier en beter Wijchen. Esther is ICT Manager bij ‎Voergroep Zuid, vrijwilliger bij MHC Wijchen, gehuwd en moeder van drie dochters. Als voorzitter van de peuterspeelzaal ontdekte ze haar belangstelling voor openbaar bestuur en politiek. Het valt haar op dat er zoveel wordt gemopperd en geklaagd over de overheid en de politiek. Of het nu om Europa gaat, Den Haag of het gemeentebestuur; het is niet goed of het deugt niet. Esther vindt kritiek prima, zolang mensen ook zelf hun verantwoordelijkheid willen nemen. Wie denkt dat ‘ie het beter weet, is van harte welkom om dat te laten zien.

Esther is verkozen tot lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018, de leden kozen hiermee unaniem voor een inmiddels zeer ervaren kandidaat. Onder haar leiding keerde D66 in 2010 terug in de Wijchense raad met twee zetels en ook in 2014 en 2018 voerde zij de lijst aan. Esther toont zich in en buiten de raad slim, professional, ambitieus en goed gebekt. Kortom, een betrokken en bewuste inwoner van onze gemeente, die van 2010 tot 2018 als fractievoorzitter onze fractie leidde.

Meer van Esther Dauphin