Esther Dauphin

Voorzitter D66 RvN | ex-raadslid en fractievoorzitter in Wijchen

49 jaar

Wijchen

Esther Dauphin (Wijchen, 1971) is voorzitter van D66 Rijk van Nijmegen. De geboren en getogen Wijchense was van 2010 tot 2018 raadslid en fractievoorzitter en tot juli 2019 raadslid.

Esther is ICT Manager bij ‎Voergroep Zuid, vrijwilliger bij MHC Wijchen, gehuwd en moeder van drie dochters. Als voorzitter van de peuterspeelzaal ontdekte ze haar belangstelling voor openbaar bestuur en politiek. Het valt haar op dat er zoveel wordt gemopperd en geklaagd over de overheid en de politiek. Of het nu om Europa gaat, Den Haag of het gemeentebestuur; het is niet goed of het deugt niet. Esther vindt kritiek prima, zolang mensen ook zelf hun verantwoordelijkheid willen nemen. Wie denkt dat ‘ie het beter weet, is van harte welkom om dat te laten zien.

Esther werd in 2010 verkozen tot lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen. Onder haar leiding keerde D66 in 2010 terug in de Wijchense raad met twee zetels en ook in 2014 (groei naar 3 zetels) en 2018 voerde zij de lijst aan. Helaas verliepen die laatste verkiezingen teleurstellend en verloor D66 Wijchen een zetel. Na een jaar in de raad besloot Esther te stoppen. Ze bleef actief voor D66, sinds eind 2019 in een bestuurlijke functie.

Meer van Esther Dauphin