Emmy Wittenberg (Oss, 1985) woont sinds 2010 in Wijchen. Mede door de komst van haar twee dochters voelt ze zich helemaal thuis onze mooie gemeente. Emmy studeerde fysiotherapie en volgde daarna een masteropleiding tot gezondheidswetenschapper. Ze werkt als docent bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en als cursusleider didactische basisprincipes voor onder meer het Wenckebach Instituut.

Al vroeg werd Emmy maatschappelijk betrokken. Tijdens haar jeugd in Oss als trainster bij een turnvereniging, daarnaast werkte ze als vrijwilliger bij een jeugddisco. Voor haar studie verhuisde Emmy naar Nijmegen, waar ze fractievolger was bij de lokale afdeling van D66. In Wijchen is Emmy actief als vrijwilliger bij de Speelotheek. Als steunfractielid van D66 Wijchen droeg ze enkele jaren haar steentje bij met het verrichten van hand- en spandiensten. In mei 2017 werd Emmy benoemd tot commissielid namens D66 in de Wijchense gemeenteraad.

Volgens Emmy ligt in de politiek de basis tot verandering. Door lid te zijn van een politieke partij en je actief te bemoeien kun je een steentje bijdragen aan een goede toekomst. Emmy’s levensmotto “jij bent de regisseur van je eigen leven” past goed bij de richtingwijzers van D66. In 2017 en 2018 neemt Emmy deel aan Route66, het landelijke talentprogramma van D66. Bij de Wijchense gemeenteraadsverkiezingen in 2014 stond ze op de zesde plek op de kandidatenlijst, in 2018 stond zij op een tweede plaats. Bij de vorming van de fractie in 2018 werd Emmy fractievoorzitter en volgde daarmee Esther Dauphin op.

Meer van Emmy Wittenberg