vrijdag 27 december 2019

Willy Brink opnieuw wethouder in Druten

Vanaf maart 2020 wordt Willy Brink opnieuw wethouder in de gemeente Druten. Al eerder (in 2019) verving hij tijdens diens ziekteverlof Michel Lepoutre van Kernachtig Druten. Lepoutre (65) was 14 jaar wethouder in Druten.

Willy Brink heeft een lange politieke carrière voor D66 Wijchen. Hij was in de gemeente Wijchen raadslid van 1994 tot 1998 en van 2010 tot 2018. In 1994-1998 was hij tevens wethouder namens D66. Na maart 2018 nam hij afscheid van de politiek in Wijchen, ook al bleef hij op de achtergrond actief als adviseur en klankbord voor de fractie van D66 Wijchen.

Bij zijn eerste aantreden als wethouder in Druten zei fractievoorzitter Gerard Worm van Kernachtig Druten dat Willy Brink uitstekend past in het profiel: “Hij heeft kwaliteiten en weet wat wat er speelt”. Ook in en na zijn periode als vervanger was er veel lof voor zijn functioneren als wethouder en daarom is hij nu een logische keuze.

Als D66 Wijchen zijn we er trots op dat Willy bij onze buren dit ambt mag vervullen en we wensen hem natuurlijk veel succes. We hopen en verwachten ook dat het Wijchen en Druten nader tot elkaar zal brengen.

Emmy Wittenberg – fractievoorzitter D66 Wijchen