vrijdag 27 september 2019

Kees van Galen opnieuw raadslid voor D66 Wijchen

Tijdens de Raadsvergadering van 26 september 2019 is Kees van Galen geïnstalleerd als raadslid voor D66 Wijchen. Hij was al eerder, in de periode 2014 tot 2018, raadslid en in de vier jaar daarvoor raadscommissielid. Dus het, vanuit het gedachtegoed van D66, actief zijn in de gemeentelijke politiek is hem niet vreemd. Kees volgt Esther Dauphin op, die op 4 juli afscheid heeft genomen van de raad.

Kees mag zich weer inzetten voor het reilen en zeilen van Wijchen vanuit de gemeenteraad. Hij kon meteen na de installatie aan de slag en verdedigde de door hem ingediende motie over de toekomst van het sociaal domein en Rondom Wijchen. Kees is woordvoerder voor het sociale domein, maar ook voor milieu en duurzaamheid en voor inwonerparticipatie, leefbaarheid, cultuur en erfgoed.

“Ik zie ernaar uit om de visie van D66 te vertalen in de lokale politiek”, aldus Kees van Galen. “Daarbij merk ik nu al dat we werken in een goed team. Niet alleen met Emmy Wittenberg als mede-raadslid en fractievoorzitter, maar ook met onze raadscommissieleden Kim Vereijken, Arjan Moerman en Maikel Lukkezen en met de ondersteuning van enkele andere actieve leden. We gaan er vol tegenaan om met de bijdrage van D66 de lokale politiek waar nodig een beetje te kietelen en om met goede voorstellen onze mooie gemeente een beetje beter te maken.”

Onze visie

D66 gaat uit van mensen en spreekt daarom mensen aan. Een sociaalliberale partij die niet bang is voor vernieuwing. Fris en onbevangen, maar wel stevig geworteld in de Wijchense gemeenschap en met een gedegen achtergrond van een landelijke organisatie.

Wat betekent dat voor Wijchen? Dat vindt u in ons Verkiezingsprogramma. Als u klikt op de link hieronder, dan kunt u het als pdf-bestand downloaden en lezen.