woensdag 15 mei 2019

Kandidaat Europarlementariër in Wijchen

Op zaterdag 18 mei zal Rita Braam samen met de leden van D66 Wijchen op de Markt zijn. Zij zijn er voor u, om te spreken over de verkiezingen voor het Europees Parlement. Wat betekent Europa voor u? Wat betekent Europa voor Wijchen?

Over Rita Braam

Rita Braam- van Valkengoed was vier jaar statenlid en fractiesecretaris voor D66 in de provinciale staten van Gelderland. Voor de verkiezingen voor het Europees parlement staat ze op nummer 13 van de lijst van D66. In Gelderland en Europa zet ze zich in voor verduurzaming van mobiliteit en een stevige bijdrage aan een toekomstbestendig klimaat. Emmy Wittenberg, fractievoorzitter D66 Wijchen: “Ik ben blij met Rita als kandidaat Europarlementariër. Rita is gedreven en zal Gelderland met veel energie vertegenwoordigen in het Europees Parlement. En dat is goed voor Wijchen.”

Europa en Wijchen

D66 vindt Europa belangrijk, omdat we van elkaar kunnen leren en daardoor sterker kunnen worden. Rita: “Klimaatverandering aanpakken lukt niet in je eentje. Om de natuur beter te beschermen en de overstap te maken naar schone energie hebben we Europa nodig.” Daarnaast streeft ze naar meer snelle spoorverbindingen in Europa door investeringen in spoorwegen vanuit Europese budgetten. “Een goede treinverbinding met Duitsland kan ook interessant zijn voor de Wijchense bedrijven en economie. Vervoer per spoor is snel en goedkoop zonder de CO2-uitstoot van een vliegtuig.”

Zaterdag 18 mei

Weet u nog niet of en wat u moet stemmen op 23 mei? Of heeft u vragen over het Europees Parlement? Kom dan op zaterdagmiddag 18 mei tussen 14.00 en 16.00 uur naar de Markt in Wijchen. Komt u met kinderen? Voor hen is er een springkussen!

Uitgangspunten en richtingwijzers

D66 is een landelijk opererende partij die uitgaat van de mensen en dus mensen aanspreekt. D66 baseert zich op vijf sociaalliberale richtingwijzers. Samen vormen deze vijf richtingwijzers de basis voor de D66 manier van denken over gebieden als: wonen, werken, onderwijs & cultuur, bestuur en duurzaamheid.

De vijf richtingwijzers:
-> Vertrouw op de eigen kracht van mensen
-> Streef naar een duurzame en harmonieuze samenleving
-> Koester de grondrechten en gedeelde waarden
-> Beloon prestatie en deel de welvaart
-> Denk en handel internationaal