zondag 20 januari 2019

Wim Beijer geëerd voor vrijwilligerswerk D66

Wim Beijer is op zaterdag 19 januari 2019 tijdens de nieuwjaarsborrel van D66 Rijk van Nijmegen onderscheiden met de Wybrandt van Schuurprijs. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een vrijwilliger die zich op bijzondere wijze inzet voor de partij. Wim ontving de prijs uit handen van de D66 fractievoorzitter in de Tweede Kamer, Rob Jetten.

Wim dacht dat hij een middagje wat met de familie ging doen en is zo ‘ontvoerd’ door zijn zoon (en partijgenoot) Giel. Ook al was zijn vrouw aanwezig en naast zijn zoon ook diens vriendin en de kleinkinderen, had Wim, bescheiden als hij is, geen vermoeden van wat er ging gebeuren. Tijdens zijn speech ging Rob Jetten in op de jaren lange inzet die Wim voor D66 in Wijchen heeft getoond. Wim is betrokken bij D66 Wijchen sinds 1991 als vrijwilliger. In de periode dat D66 uit de Wijchense raad verdween in 1998 heeft met name hij ervoor gezorgd dat de partij bleef bestaan. Hiermee had hij ook een groot aandeel in de terugkeer in de raad in 2010. Wim was jarenlang penningmeester en secretaris in het bestuur van D66 Wijchen en zet zich nu ook nog regelmatig in met campagnes. Een zeer terechte winnaar van deze jaarlijkse prijs dus, aldus Jetten.

Een zichtbaar geëmotioneerde Wim vind het niet zo nodig om in de belangstelling te staan, maar straalde van oor tot oor. Namens alle D66-ers in Wijchen; Wim, dankjewel!!!