donderdag 6 december 2018

Willy Brink vervangt wethouder Druten

‘Onze’ Willy Brink zal de komende maanden als interim wethouder plaatsnemen in het college van B & W van Druten. De aanleiding hiervan is dat wethouder Michel Lepoutre van Kernachtig Druten voorlopig door ziekteverlof zijn taken niet kan uitvoeren.

Afgelopen maart trad Willy af als gemeenteraadslid namens D66 Wijchen, een taak die hij sinds 2010 vervulde. Van 1994 tot 1998  was hij al eens wethouder namens D66 in Wijchen, ook daarvoor was hij vier jaar gemeenteraadslid. In zijn laatste periode was hij tevens plaatsvervangend voorzitter van de Wijchense gemeenteraad. Op de achtergrond is Willy als adviseur en klankbord nog actief voor D66, logischerwijs zullen we hem nu even moeten gaan missen in die rol.

Wij zijn er trots op dat Willy tijdelijk bij onze buren dit ambt mag vervullen en wensen hem natuurlijk veel succes. Daarnaast wensen wij Michel Lepoutre natuurlijk een voorspoedig herstel. Brink wordt in de gemeenteraadsvergadering van 6 december geïnstalleerd als wethouder.