vrijdag 30 maart 2018

Nieuwe fractie kan aan de slag!

Na het afscheid van de oude raads- en commissieleden op 28 maart, zijn de nieuwe leden op 29 maart geïnstalleerd. De nieuwe fractie van D66 Wijchen keert met twee raadsleden en drie commissieleden terug in de gemeenteraad.

Esther Dauphin gaat haar derde termijn in als raadslid. Voor haar een mooie gelegenheid om het voorzitterschap na acht jaar over te dragen aan Emmy Wittenberg. Zij was eerder commissielid in de Wijchense raad. De commissieleden in de fractie worden gevormd door Arjan Moerman, Kim Vereijken en Joris Brand. Hij is daarmee nieuwkomer in de gemeenteraad nadat hij eerst steunfractielid was. Kim trad in januari dit jaar al aan als raadscommissielid en Arjan heeft deze functie de gehele voorgaande raadsperiode vervult.

“We hebben er zin in!” zo vertelt Emmy. “Een wat kleinere vertegenwoordiging dan vorig jaar, maar minstens zo gemotiveerd. Deze nieuwe fractie zal zeker haar groene sociaal liberale Wijchense hart laten horen in Gemeenteraad Wijchen!”

Emmy Wittenberg Hans Verheijen nieuwe fractie D66

Emmy Wittenberg werd nog even bijgepraat door burgemeester Verheijen voor aanvang van haar eerste vergadering als raadslid.