donderdag 25 januari 2018

Kim Vereijken nieuw commissielid D66 Wijchen

“Dat verklaar en beloof ik.” Met die woorden werd Kim Vereijken commissielid namens D66 Wijchen in de gemeenteraad en gaf daarmee aan de integriteitsregels te zullen naleven. Tijdens de raadsvergadering op 25 januari 2018 is Vereijken door burgemeester Hans Verheijen officieel benoemd.

Kim is al enige tijd als steunfractielid van D66 Wijchen actief, waar ze in de vergaderingen de fractie van nodige achtergrondinformatie voorziet bij diverse onderwerpen. Een logische stap dus om nu als commissielid aan de slag te gaan. Kim volgt hiermee Han Demmers op die zich de afgelopen zeven jaar als commissielid enorm heeft ingezet voor D66 in de Wijchense politiek.

Kim is als beleidsadviseur werkzaam bij de vereniging van Samenwerkende Topklinische Opleidingsziekenhuizen (STZ), waar ze zich bezighoudt met innovatie, kwaliteit & veiligheid en opleiding. Als bedrijfskundige heeft ze een frisse blik op de uitdagingen waar de zorgsector mee te maken heeft. Haar speciale interesse gaat uit naar zorg, onderwijs en duurzaamheid.

Fractievoorzitter en lijsttrekker Esther Dauphin is erg blij met de benoeming; “Kim levert als steunfractielid erg goede bijdragen en toont zich erg betrokken bij het ‘Wijchense’. Dat ze nu commissielid is geworden is een vanzelfsprekende stap en een mooie opmaat naar de komende verkiezingen.”

Voor de komende gemeenteraadsverkiezingen neemt Kim Vereijken voor D66 Wijchen de vijfde plek in op de kieslijst, ambitie genoeg dus!