vrijdag 17 november 2017

Kandidatenlijst D66 Wijchen gemeenteraadsverkiezing bekend

D66; congres; regiocongres. kandidatenlijst, GR 2018

Met trots presenteert D66 Wijchen haar kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. In juni kozen de leden van D66 al unaniem voor Esther Dauphin als lijsttrekker. Zij voert de lijst dus aan. In september konden de Wijchense leden zich kandidaat stellen. Politiek leeft in Wijchen en we zijn positief verrast door het aantal sollicitaties. Na een zorgvuldige procedure van gesprekken en een interne verkiezing, is de lijst tot stand gekomen.

Esther Dauphin: “Met 3 vrouwen  in de top 5 en een leeftijdsverdeling tussen 30 en 61 in de top 6 laten we zien in dat D66 een diverse samenstelling kent. Een lijst met betrokken Wijchenaren, die zich graag inzetten voor al onze kernen.” De D66-ers in de gemeente Wijchen durven te kiezen voor een nieuw elan met een mix van bekende en misschien nog wat minder bekende kandidaten. “Ik ben enorm blij met de ervaring die de kandidaten met zich meebrengen, stuk voor stuk hebben zij expertise in diverse aandachtsgebieden en bestuurlijke ervaring in uiteenlopende organisaties.”

De eerste zes van D66 Wijchen op de kandidatenlijst zijn:

Het volledige overzicht van de kandidatenlijst staat op onze site.

Huidig fractievoorzitter Esther Dauphin en lijsttrekker steekt haar enthousiasme niet onder stoelen of banken: “Ik heb er alle vertrouwen in dat we met deze lijst fantastische mensen vier zetels in onze mooie gemeente kunnen bemachtigen.”