dinsdag 10 mei 2016

Conciërge van het Jaar: je kunt nú stemmen!

De genomineerden voor de titel Wijchense Conciërge van het Jaar 2015/2016 zijn bekend! In totaal is er maar liefst 163 keer genomineerd! Nu kan er worden gestemd!

In alfabetische volgorde zijn de kandidaten voor de titel Wijchense Conciërge van het Jaar: Peter Douma (’t Palet), Meester Frans (De Bolster), Hannie Hendriks (De Trinoom), Wim Janssen (De Boskriek), Mari van Leent (Paulusschool), Mark van Lier (De Viersprong), Mike Merkus (Heilig Hart, Hernen), Gerard Rozie (De Wingerd, Bergharen) en Jan Willems (De Speelhoeve). Zij zijn in de race om winnaar te worden. D66 Wijchen organiseert de verkiezing om onderwijsondersteunend personeel in het zonnetje te zetten.

Stemming open

De stemming is nu geopend. Op wijchen.d66.nl/concierge kan iedereen een stem uitbrengen op zijn of haar favoriete kandidaat. Vanzelfsprekend wordt er rekening gehouden met de grootte van de school. De conciërges op de kleinere scholen hebben net zoveel kans! Je kunt stemmen tot 20 mei, 18:00 uur. Op 24 of 25 mei maakt D66 de top-3 bekend. Uit die top-3 kiest de vakjury op basis van de motivaties die bij de nominaties zaten de winnende conciërge. De vakjury bestaat uit drie deskundige Wijchenaren: Joost Schellekens (leraar Maaswaal College en voorzitter Bibliotheek Wijchen; actief lid D66), Conrad Sommerdijk (directeur BS Vlasgaard in Zeeland) en de eerste winnaar van de Nijmeegse conciërge van het jaar Piërre Derksen. Zij kiezen uit de top-3 hun favoriete kandidaat. Op 3 juni wordt de winnende conciërge in het zonnetje gezet!

“Leuk, grappig, kindvriendelijk, behulpzaam”

“Er is ontzettend veel genomineerd”, vertelt Gé Sommerdijk, organisator van de verkiezing namens D66 Wijchen. “We hebben meer dan 160 berichten gekregen voor in totaal 9 verschillende conciërges van basisscholen in de gemeente Wijchen. We zijn overweldigd door het enthousiasme.” Ook de motivaties zijn origineel en hartverwarmend, vertelt het D66-steunfractielid: “Een van de genomineerden komt zelfs buiten werktijd als supporter naar sportwedstrijden, een andere genomineerde is zeer technisch of juist heel behulpzaam of bevordert volgens de nominatie een veilig schoolklimaat voor de leerlingen. Ook ‘erg leuk’, ‘grappig’ en ‘vriendelijk’ worden vaak genoemd. Ik denk dat de jury het nog moeilijk zal krijgen om te kiezen tussen deze toppers. Maar eerst is het woord aan het publiek: zij mogen nu bepalen wie in de top-3 komen. Ik ben benieuwd!”

D66 laat weten dat de namen van de kandidaten zijn overgenomen uit de nominaties en dat sommige daarvan niet helemaal correct of niet helemaal volledig kunnen zijn. Correcties en/of aanvullingen kunnen aan D66 Wijchen met een e-mail worden doorgegeven. Alvast bedankt!