donderdag 27 augustus 2009

D66 Wijchen terug in de gemeentelijke politiek

Wijchen, 27 augustus 2009

Esther Dauphin. Zij is het nieuwe gezicht van D66 Wijchen in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010.

D66 Wijchen is terug in de gemeentelijke politiek. De Wijchense democraten doen mee met de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart 2010. Met unanieme stemmen hebben zij Esther Dauphin gekozen tot lijsttrekker. Esther gaat D66 in Wijchen een uitgesproken gezicht geven.

Esther Dauphin (37) heeft een groot hart voor Wijchen, waar ze is geboren en getogen en sinds zes jaar weer woont. Esther is software-adviseur en moeder van drie dochters. Als voorzitter van de peuterspeelzaal ontdekte ze haar belangstelling voor openbaar bestuur en politiek. De nieuwe lijsttrekker is een betrokken inwoner van Wijchen en uitgesproken D66: “Ik hoor zo veel gemopper en geklaag over de politiek. Of het nu om Europa gaat, Den Haag of het gemeentebestuur; het is niet goed of het deugt niet. Vanzelfsprekend moet de politiek goed luisteren naar de burgers en kritiek serieus nemen. Maar ik denk ook: kom maar op als je denkt dat je het beter kan en toon zelf verantwoordelijkheid! Dat is typisch D66 en daarom voel ik mij thuis bij deze partij.”

De nieuwe lijsttrekker weet zich gesteund door een enthousiaste groep D66-leden. Een groep met veel bestuurlijke ervaring, ook in de Wijchense politiek. De leden stellen samen het verkiezingsprogramma op. Uitgangspunten daarbij zijn de eigen kracht en ontwikkeling van mensen, de democratische rechtsstaat, vrijheid en gelijkwaardigheid voor iedereen en respect voor natuur en milieu. Vanzelfsprekend willen de democraten niemand in de samenleving uitsluiten; mensen moeten zich juist welkom voelen om mee te doen.

Met de presentatie van de lijsttrekker keert D66 terug in de Wijchense politiek. D66 rekent op Wijchense burgers die kiezen voor een duurzaam alternatief, voor een verantwoordelijke samenleving en voor vertrouwen in de kracht en creativiteit van mensen. D66 Wijchen wil graag weten hoe burgers, organisaties en bedrijven hierover denken. Wie zin heeft in een goed gesprek met D66 is van harte welkom, bijvoorbeeld tijdens Wijchen Present in het Mozaïek op zondag 6 september (11.00 – 16.00 uur). Belangstellenden kunnen D66 Wijchen ook bereiken via de website (www.d66wijchen.nl) of per email (d66wijchen@gmail.com).